vesker

tirsdag 2. november 2010

Nå er vesken ferdig!!

Den ble helt nydelig, så nå skal den sendes til Nordland. Det blir flott!!!

Jeg bruker vliselin 250 på foret. Det strykes på før jeg setter på lommer. Dette er foret til bunnen som jeg lager like stor som hovedstoffet. Sy i sammen for og veske hver for seg. Og sett vesken i foret rette mot rette. 
Jeg pleier å sette igjen et  stykke midt under på ene siden som jeg ikke syr sammen før helt til slutt. Igjennom den åpningen drar jeg hele veska ut og jeg putter foret nediveska for å sjekke at alt ble bra. Hvis ikke har jeg det hullet slik at jeg kan gjøre om ting. Jeg tar ut trokletråder Og syr ned i siden på veska inne i foret for hand. 


Slik som dette, og den skal syes sammen den ene buen og så den andre buen. Det ligner på en bue. Jeg pleier alltid å trokle dem sammen. En kan også sy sammen bunne(den lille rette sømmen på hver side) men denne gangen sydde jeg den ned for hand. Vist på senere bilde.  


her trokler jeg sammen veska. 


Jeg bare syr ned denne delen, en ting som jeg passer på er at det er noe å sy i ved at jeg bretter ned litt når jeg syr den sammen på sidene. Men som sagt en kan ta alt i en søm. Min symaskin er ikke så glad i det. Blir litt kronglete.  

Bilder av ferdig veske!!!! 


Det ble tre store lommer inne i veska. 

En nydelig blondelomme. 




2 kommentarer:

  1. Gleder meg til postmannen kommer!
    Veska ser kjempefin ut!

    SvarSlett
  2. Flott veske du har laget og artig å se hvordan den er sydd. Legger meg til som følger på bloggen din.
    Ha en fortsatt fin syuke.

    SvarSlett