vesker

tirsdag 7. februar 2012

Syhelg på Skaret i Molde!

15-17 juni!

Dette blir en super duper helg med mange flotte innslag!

For den som ikke har lyst til å være med på det som jeg har planlagt med har lyst til å være sosial er hjertelig velkomne også.
Her kan en være med på det som en ønsker! Om du syr klær, eller qilter, eller for deg som aldri har sydd før. Her får du virkelig muligheten til å boltre seg i forskjellige ting. Og er du usikker så skal du se på søndag at du har sydd masse likevell. Om ikke annet en kjole til deg selv. Jeg kommer til å ha med stoffer og mønster selvfølgelig.

Velkommen til huset fra kl 16. Innkvartering og litt bespisning før 1800.
Fra kl 1800 begynner vi å syr. Nå er det ikke kurshelg, men jeg har lagt inn litt forskjellige ting.
Så jeg vil legge det opp slik at de som melder deg på lommelaging, bruk av stoppefoten, sette i glidelås i kjole i siden med uten erm. Da lager jeg materialpakker som hver av dem har forskjellige priklasser.

Lommelaging på fredag kl: 1900 matrialpakke kr 100. Vi syr minst to forskjellige lommer.

Lørdag blir det frokost når folket begynner å våkne i 8-9 tiden.

Bruk av stoppefoten kl 1100 Matrialpakke med vatt, stoff og vliselin 150 kr. Kan være kjekt å kunne senere på dagen.

Lunsj kl 1200

Sy en hel kjole i valgfritt stoff, mønster uten arm. Vi setter i glidelås i siden. Begynner etter lunsj kl 1300

Og holder på utover ettermiddagen med det.
Middag kl 1600 Lammelår, stappe og deilige grønnsaker!

For quiltere vi syr veske med gamle broderier/bilder, ta med eget stoff/glidelås/blonder og utstyr eller kjøp pakke av meg til 250 kr. Begynner kl: 1800 og vi syr utover kvelden.

Kl 2000 tar vi fram litt ost og vin. Det er da slik at alle tar med noe en selv liker og så deler vi på ost og kjeks medbrakt. Frukt og vin, alt etter eget ønske. Brødskive til nattmat....

Søndag, frokost ca i 09-10 tia.

Vi begynner å sy når vi ønsker det, muligens ta opp feila etter i går. Sy på selvvalgt.

Kl 11 vi syr solhatter for de som kunne ha tenkt seg det. Jeg har laget pakker 130 kr pr hatt med vatt. Alle blir ferdige. Disse hattene har også eget design.
Kl 16 begynner vi å pakke sammen.

Pris blir 1250 kr innkludert kost og losji. Det er 28 sengeplasser. Det som en må ta med selv er sovepose, dyne og trekk til dyne, pute og laken. Det gode senger, køyesenger. Jeg har vært der mange ganger på kurs, og det har vært kjempemorro om du også bli med!!

5 kommentarer:

  1. Morsom beskrivelse av kurs: )

    Du lager mye spennende ting. Du klarer å få til et særpreg på det du lager. Inspirerende!

    SvarSlett
  2. Høres ut som en kjempekoselig helg, lykke til!

    SvarSlett
  3. For et flott konsept, Borghild!! Dette frister veldig å delta på. Er det bindende påmelding?

    Kommer aldri til å glemme den helgen vi var på kurs og delte rom der. Jeg hadde glemt dyne, det var 15 minusgrader, og jeg rente på do hele natten fordi jeg frøs slik. Hadde så dårlig samvittighet fordi jeg holdt deg våken. Du sa du hadde mye smerter.

    Jeg ringte hjem om morgenen og fikk bringet dyne, og husker ikke så mye av påfølgende natt. De andre sa at jeg kunnet nå hentet en vattrull eller vinterjakker fra gangen, men så langt tenkte ikke jeg.
    Så jeg drar aldri til Skaret uten dyne mer, selv ikke på sommeren;)

    Jeg er så glad på dine vegne når jeg ser hva du har fått til;) Det er godt gjort på tross av sykdom og plager!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Edny, jeg glemmer aldri dette kurset. Du hadde det kaldt og jeg hadde det vondt. Men for et kurs likevell. Det å være på Skaret er noe helt spesielt.

      Jeg har ikke hatt bindene påmelding til no, og alle har møtt opp og blitt med. Så jeg satser på det denne gangen også. Jeg vil legge ut et konto nr slik at en kan betale på førehand. Hvis en ønsker det, det hadde vært kjekt.

      Ps, helsa mi er blitt mye bedre, klem :-))

      Stor klem til Gro og Kreative verden!

      Slett
  4. Hei Brghild!

    Hvordan kan jeg melde meg på kurset ditt i Molde i juni?

    Med vennlig hilsen
    Amanda

    SvarSlett